Zuid-Afrika - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Olga Reiziger - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Olga Reiziger - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika

Door: Olgaat

Blijf op de hoogte en volg Olga

17 Maart 2014 | Zuid-Afrika, South Africa

Dingen gaan soms anders dan je plant. In 2011 ging ik 3,5 maand naar Zuid-Afrika om als vrijwilliger ondersteuning te bieden in het opzetten van een (natuur) educatief programma. Bij aankomst bleek de jongen die ik moest ondersteunen in de organisatie een andere baan aangeboden gekregen te hebben en na 4 weken weg zal zijn. Er moest nog vanaf nul een natuur educatief programma opgezet worden en met wat hulp van anderen probeerde ik het beste er van te maken. Een volledig goed programma + fonds aanvraag+ opvolger regelen was me in de korte tijd niet gelukt. In de laatste week voor mijn vertrek werd me verteld dat het educatieve programma geen prioriteit meer bleek te hebben in de organisatie. Had de organisatie dat niet eerder kunnen bedenken? Blijkbaar niet..en het voelde als of ik de organisatie teleur had gesteld met de resultaten, voor zo ver ik die had. Een interessante tijd en wanneer ik terug denk ik me nog afvraag hoe ik het beter had kunnen aanpakken. Gelukkig is dat niet alleen waar aan ik denk wanneer ik terug denk. Ik denk vaak aan het ongelofelijke mooie landschap. Waar ik toen slechts een gedeelte van Kaapstad tot Coffee Bay van heb gezien. Langs de kust met de bus bereisd. Ook bij Natures Valley, Baviaanskloof, Ado Elephant park en Great Fish river nature & wildlife park geweest. Wauw wat was dat allemaal te gek! Super om met een aantal studenten zelf met een auto door Ado Elephant park te rijden om vervolgens wel 200 buffalo's te spotten en vele andere dieren.. of kamperen bij Great Fish river en op het dak van een landrover, jezelf goed vasthouden, door het park of om 2 dagen te wandelen/hiken en te slapen in een grot bij de Cockscomb mountain ofof.. om door een overstoming van de dam bijna niet weg te kunnen maar nog wel door het water achter in een pickupcar (bakkie)..terwijl je een grapefruit plukt en op eet :D! Fijne herinneringen en zeker ook fijn omdat er zoveel leuke mensen waren en ik bij de organisatie waar ik werkte een hele leuke jongen tegen kwam. Dat was ook allemaal niet gepland maar zeker leuk en werd vervolgd. Lees binnenkort meer over mijn vervolg bezoeken aan Zuid-Afrika.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2014

Zuid-Afrika
Olga

Verhalen over mijn reis en ervaringen in Zuid-Afrika over een periode van (nu al) 3 jaar waarin ik meerdere keren terug ging en contact bleef houden met die leuke jongen uit Zuid-Afrika, mijn vriend. Verhalen en ervaringen waarin ik iets meer achtergrond hoop te geven omdat je de juiste context al snel kan kwijt raken van een land dat 29x groter is dan Nederland en zo mogelijk ook het verschil tussen rijk en arm.

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 1615

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: